انتخاب پکیج استخری

راهنمای جامع خرید پکیج استخری Leave a comment

1/5 - (4 امتیاز)

راهنمای جامع انتخاب پکیج استخری

شنا از ورزش های بسیار مفرح و شادی آور می باشد که در هر فصلی امکان انجام دادن آن وجود دارد. به خصوص در فصول گرم سال که با بالا رفتن دمای هوای نیاز به خنک کردن بدن بیشتر می شود، شنا می تواند تامین کننده آن باشد. استفاده از استخرهای سرپوشیده برای شنا امروزه به یکی از تفریجات تبدیل شده است که با وجود امکانات موجود در این استخرها که شامل انواع حوضچه های جکوزی، انواع سوناهای گرم و مرطوب و سالن های ماساژ یک مجموعه کامل برای ورزش و سلامتی بوجود آورده اند. استخرها صرفا برای تفریح و ورزش مورد استفاده قرار نمی گیرند بلکه از آنها برای کمک به درمان برخی بیماری ها همانند مشکلات مفصلی و آرتروز ، بیماری افسردگی و استرس و عصبی و کاهش وزن به کار گرفته می شود. در ادامه با راهنمای خرید و انتخاب پکیج استخری آشنا می شویم.

در تعریف استخر می توان گفت یک حوضچه نسبتا بزرگ می باشد که دارای آبی تصفیه شده و عاری از آلودگی ها بوده و دمای آن از 23 الی 32 درجه نسبت به زمان مورد استفاده متغیر می باشد. استخرها در دو دسته کلی عمومی و خصوصی قرارگرفته و از نظر قرارگیری در محیط های بسته یا باز به دو گروه استخرهای سرپوشیده و استخرهای روباز دسته بندی می گردند. همانطور که ذکر شد دمای آب استخر باید در حد مطلوب و استاندارد باشد و در هر فصلی دمای مخصوص دارد. برای تامین گرمایش آب استخرها از تجهیزات مختلفی استفاده می شود. برای نمونه برخی از استخرها مجهز به سیستم گرمایش مرکزی می باشند و در برخی دیگر از انواع هیترهای گازی و برقی، هیت پمپ ها، مبدل های حرارتی متناسب با ابعاد استخر بهره گرفته می شود. پکیج ها دسته ای دیگر از سیستم های گرمایش هستند که کاربرد زیادی دارند.

انتخاب پکیج استخری

پکیج استخری

پکیج به سیستم های حرارتی گفته می شود که با کمک برق، گاز شهری، گازوئیل می تواند گرما تولید نماید. از پکیج ها در محیط های مختلف برای گرمایش محیط و تامین آب گرم بهداشتی استفاده می شود. پکیج ها سیستم های تولید حرارت می باشند که امروزه جای موتورخانه های قدیمی را گرفته اند و با کارآیی بالای خود در مراکز مسکونی، اداری، صنعتی و استخرها مورد بهره برداری قرار می گیرند.

پکیج های مخصوص استخر به جهت استفاده آنها برای تامین گرمایش آب استخر در ظرفیت های بالا تولید می شوند و این دستگاه علاوه بر تامین آب گرم داخل استخر، آب گرم دوش ها و دیگر بخش های استخر را تامین می نماید. دستگاه آب استخر را دریافت نموده و بعد از گرم کردن به حوضچه استخر برمی گرداند. این سیستم های حرارتی مجهز به ترموستات بوده که می تواند ضمن کنترل دمای آب استخر در مصرف سوخت دستگاه نیز صرفه جویی به عمل آورد.  پکیج های استخری به جهت امکان  استقرار در محیط های بیرون، بدنه آنها مستحکم و از مواد ضد زنگ همانند پلی استر با پوشش رنگ ساخته می شود تا در برابر عوامل محیطی باد و باران و رطوبت مقاوم باشد. در انتخاب پکیج استخری باید به کیفیت قطعات به کار رفته نیز توجه کرد.

پکیج های استخری همانطور که اشاره شد دارای ظرفیت های بالا می باشند تا بتوانند به راحتی گرمای لازم آب و بخش های دیگر استخر را تامین نمایند. این دستگاه در مدل های برقی، گازی و گازوئیلی موجود می باشند اما به جهت هزینه های سوخت مصرفی بیشترین کاربرد مخصوص نوع گازی می باشد. علت این امر وجود لوله کشی گازی شهری در اکثر نقاط کشور می باشد که تامین و دسترسی به سوخت را آسان نموده است. البته قابل ذکر است که برخی از مسئولین استخرها برای مواقع ضروری و یا قطع گاز، از سیستم های دو حالته یا پکیج های دوگانه سوز استفاده می نمایند. این پکیج ها می توانند از دو نوع سوخت  گازی و گازوئیلی به شکل جایگزین هم استفاده نمایند.

نکات مهم در مورد انتخاب پکیج استخری

برای خرید وسیله ای متناسب با احتیاج خود باید اطلاعات لازم درباره انواع دستگاه های تامین کننده نیاز و امکانات موجود در آنها را بدانیم. امروزه به دلیل تنوع محصولات موجود در بازار مصرف گاهی انتخاب آنچه مد نظرمان می باشد مشکل می گردد. در این زمان می توانیم از فروشندگان و سایت های مختلف اطلاعات لازمه را بدست آوریم. در این مقاله قصد داریم نکات اساسی در انتخاب پکیج استخری را شرح دهیم تا کمکی برای خرید و تهیه این محصول باشد.

انتخاب پکیج استخری

نوع استخر و شرایط آب و هوایی

یکی از مسائل مهم در انتخاب پکیج استخری است که پکیج در آن مستقر می شود، می باشد. استخرهای روباز نسبت به استخرهای سرپوشیده نیاز به گرمایش نسبتا بیشتری دارند به خصوص این که استخرهای روباز تحت عوامل شرایط آب و هوایی و باد و رطوبت و گرمای خورشید نیز می باشند که تمام این موارد باید مد نظر باشد. در مناطق کوهستانی و سردسیر در فصول سرد سال در مقایسه با دیگر مناطق نیاز به گرمایش بیشتر وجود دارد. لذا ازنکات اساسی در انتخاب ظرفیت پکیج حرارتی دقت به این مسائل می باشد.

متناسب بودن ظرفیت گرمایی پکیج با ابعاد استخر

هر دستگاه گرمایشی دارای ظرفیتی است که تا آن حد می تواند گرما و حرارت تولید نماید. چنانچه این ظرفیت متناسب با وسعت استخر شما نباشد امکان استهلاک و خرابی دستگاه در مدت زمان کم وجود دارد. در این مورد اشاره به این نکته اهمیت دارد که میزان استفاده از استخر و برنامه زمان بندی استفاده از آن میزان باید به هنگام محاسبه مساحت استخر جهت انتخاب پکیج استخری در نظر گرفته شود. زیرا برخی استخرها کاربری بیشتری دارند که نیاز به آب گرم متناسب با آن نیز بیشتر می باشد.

قابل ذکر است که استخرها از نظر کاربری به دو دسته عمومی و خصوصی تفکیک می شوند. استخرهای عمومی برای رساندن دمای آب به حد استاندارد به جهت مراجعات بیشتر، نیاز به تجهیزات گسترده و پرظرفیت دارند.

انتخاب پکیج استخری

انتخاب پکیج با سوخت قابل دسترس

در استفاده از پکیج های استخری تامین سوخت می تواند یکی از مشکلات عمده این تاسیسات باشد. بنابراین در نظر گرفتن سوخت قابل دسترس و هزینه های سوخت مصرفی  از نکات مهم در خرید پکیج های استخری می باشد. پکیج های گازی از پرکاربردترین پکیج ها از نظر سوخت قابل دسترس و قیمت مناسب سوخت گازی می باشد. اما در مناطقی که دسترسی به این سوخت نباشد استفاده از پکیج های برقی بیشتر متداول می باشد. در انتخاب پکیج استخری باید به سوخن قابل دسترس نیز توجه فرمایید.

قابل ذکر است که وجود پکیج های دوگانه سوز که می توانند از دو نوع سوخت استفاده نمایند می تواند برای کاربران این حوزه از انتخاب های مناسب برای مواقع نبود هر یک از سوخت ها باشد. به خصوص در استخرهای عمومی که به لحاظ کاری آب آن همیشه باید گرم و قابل استفاده باشد، این موضوع دارای اهمیت بیشتر است.

انتخاب برند دستگاه و گارانتی

به جهت وجود تنوع بسیار در محصولات و عدم آشنایی با هر یک از آنها، انتخاب یک برند بنام و معروف کار شما را راحت تر نماید. البته باید گفت که تمامی برندهای موجود در بازار شاید آن کیفیت مورد نظر شما را نداشته باشند. اما ذکر این نکته قابل توجه است که یک شرکت معتبر و برند همیشه سعی در تولید باکیفیت ترین محصول نموده و می خواهد رضایت مشتریانش را جلب نماید. در انتخاب پکیج استخری به استاندارد های آن نیز توجهفرمایید. شرکت های معتبر ضمن دقت به این مسائل اساسی که ضامن بقای آنها می باشد با ارائه برگ گارانتی و خدمات پس از فروش، محصولات ساخته شده را پشتیبانی می نمایند.

خرید محصولات دارای استاندارد و تاییدیه های لازم موجب اطمینان خاطر خریدار از محصول می گردد. امروزه استاندارد مهر تاییدی بر کیفیت محصول می باشد. پکیج های استخری ساخته شده توسط سازندگان معتبر و شرکت های معروف دارای استاندارد بوده و از نظر ایمنی، آزمون های لازم را گذرانده و بعد از انجام تست های لازمه وارد بازار مصرف می گردند.

برای مشاهده ی پکیج های استخری هیمورا اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *