گرمایش آب استخر

روش های اصولی گرمایش آب استخرهای خصوصی Leave a comment

2/5 - (1 امتیاز)

روش های اصولی گرمایش آب استخرهای خصوصی

استخر از دسته مکان های تفریحی و ورزشی است که افراد در سنین مختلف جهت شنا کردن به آنجا مراجعه می کنند،  در واقع شنا برای تناسب اندام بسیار مفید بوده و نیز در سلامت بدن تاثیرگذار است، ولی در فصل های سرد سال نمی توان در آب سرد استخر شنا کرد، بدین منظور باید با روش های مختلف آب استخر را گرم نمود تا بتوان با خیال راحت در استخر شنا کرد، امروزه در استخرهای خانگی، خصوصی، عمومی، تفریحی و آموزشی از سیستم های گرمایشی مطلوبی استفاده می شود که گرمایش مورد نیاز آب استخر را به بهترین نحو تامین می  کند، ولی گرم کردن  استخرهای خصوصی از گذشته تا به امروز از دغدغه اصلی افراد بوده است، در این مقاله روش های اصولی گرمایش آب استخر های خصوصی شرح داده خواهد شد، پس تا پایان با ما همراه باشید.

در گذشته ای نه چندان دور در فصل تابستان جهت گرم کردن آب استخرهای خصوصی از نور آفتاب استفاده می کردند که بازدهی لازم را نداشت و به مرور از موتورخانه جهت گرم کردن آب استخر استفاده شد، موتورخانه صدای بسیار بلندی داشت که سبب سلب آرامش شناگران و سایر مصرف کنندگان می شد، همچنین موتورخانه به فضای بیشتری جهت نصب نیاز دارد، همین عامل سبب رشد و توسعه سایر تجهیزات گرمایشی از قبیل پکیج شد، پکیج ها انواع مختلفی دارند و در ظرفیت های مختلف موجود است، بنابراین شما می توانید برحسب متراژ استخر ظرفیت مورد نظر را انتخاب کنید.

شرکت صنعتی هیمورا از تولید کننده برتر پکیج های استخری در کشور می باشد که در تولید این دستگاه ها کیفیت را سرلوحه کار خویش قرار داده و در طراحی این دستگاه از قطعاتی درجه یک استفاده نموده است.

گرمایش آب استخر

روش های گرم کردن آب استخر

  • در صورتی که آب استخرهای خصوصی شما سرد است و امکان شنا کردن در آن میسر نیست، توصیه ما به شما استفاده از پکیج های استخری باکیفیت است که در تامین گرمایش یکنواخت آب استخر تاثیرگذار بوده و نیز از قابلیت تامین گرمایش محیط و گرمایش مورد نیاز آب روشویی، حمام و … برخوردار است، در نتیجه شما می توانید در تمامی فصول به راحتی شنا کنید.
  • بیشتر افراد جهت گرمایش آب استخر خانگی و خصوصی از نور خورشید استفاده می کنند که در فصل زمستان جوابگو نیست، همچنین امکان گرم کردن آب استخرهای خصوصی با پمپ گرمایشی نیز امکانپذیر است، از دیگر مواردی که افراد می توانند از آنها جهت گرم کردن آب استخر استفاده کنند گرم کردن با مبدل، مشعل و دیگ می باشد.
  • پکیج های استخری مجهز به سه مبدل حرارتی هستند، به همین دلیل بهترین گزینه جهت گرم کردن آب استخر محسوب می شوند، این پکیج ها به صورت گازی، دوگانه سوز و یا سه گانه سوز طراحی شده اند، نوع گازی مجهز به مشعل و مبدل های حرارتی است و تنها با گاز شهری یا گاز مایع قابل استفاده می باشد، پکیج های استخری دوگانه سوز با دو سوخت گاز و گازوئیل قابل استفاده می باشند، در نتیجه زمانی که گاز به صورت احتمالی قطع شود مشکلی ایجاد نمی گردد و مصرف کننده به راحتی می تواند گازوئیل را جایگزین گاز نماید، نوع سه گانه سوز این پکیج ها با سه منبع گاز، گازوئیل و برق قابل استفاده است.

دیگر روش ها

  • پکیج های استخری مجهز به سه مبدل لوله ای، صفحه ای و پوسته ای هستند، این سه مبدل در کنار هم واقع شده و از لحاظ گرمایش آب ، محیط و آب مصرفی مصرف کننده را ساپورت می کنند.
  • تامین گرمایش آب با دیگ و مبدل حرارتی بسیار کارآمد است که یکی از مزیت های آن قابلیت انعطاف پذیری بالا و مطمئن آن نسبت به سیستم های آبگرمکن پیش ساخته می باشد.
  • اگر از چندین مبدل و دیگ جهت گرمایش آب استخرهای بزرگ استفاده می کنید، به راحتی می توان مبدل مورد نظر را در صورت نیاز تعمیر کرد، در واقع مبدل ها و دیگ ها به صورت موازی کنار هم واقع شده اند و در صورت خراب شدن یکی از دیگ ها، باید دیگ مورد نظر را از مدار خارج و اقدام به تعمیر آن نمود، در نتیجه مشکلی ایجاد نخواهد شد، این در حالی است که گرمکن های پیش ساخته این مزیت را ندارند و در صورت بروز اختلال در بخشی از دستگاه، کل بخش های دستگاه با خلل مواجه شده و امکان تعمیر آن وجود ندارد. گرمایش آب به سادگی با پکیج های هیمورا قابل انجام است.
  • دیگ های بخار در انواع مختلفی طراحی شده اند، در واقع دیگ ها از لحاظ جنس به دو دسته چدنی و فولادی تقسیم شده اند، دیگ های چدنی از پره هایی مجزا تشکیل شده اند که بواسطه بوش های ویژه به هم متصل شده اند، در واقع هر چقدر تعداد پره ها بیشتر باشد میزان گرمایش تولیدی افزایش می یابد، در واقع زمانی که این پره ها کنار هم قرار می گیرد، در بین دیگ فضایی خالی ایجاد می گردد که مکان ایجاد شعله و احتراق است، دیگ های چدنی نسبت به دیگ های فولادی از قابلیت تحمل فشار کمتری برخوردارند.

نکات قابل توجه در مورد گرمایش آب استخر

  • جهت گرم کردن آب استخرهای خصوصی می توان از هیترهای گازی نیز استفاده کرد، هیترها ابعاد بسیار کوچکی دارند و با روش پرتابی آب استخر را سریعاً گرم می کنند، هیترها حالت فن دار دارند و گرمایش آب مورد نیاز استخر را به صورت یکنواخت تامین می کنند، این هیترها با گاز شهری و گاز مایع کار می کنند.
  • هیتر برقی از دیگر سیستم های گرمایشی است که در گرم کردن آب استخر موثر می باشد، این هیترها مجهز به المنت های حرارتی هستند و میزان مصرف آنها برق تکفاز یه سه فاز می باشد.
  • جهت گرمایش آب استخر کوچک معمولاً از گرم کن های پیش ساخته استفاده می شود.
  • پمپ های گرمایشی با انرژی الکتریکی و هوای گرم محیط سبب گرم شدن دمای آب می گردد، در نتیجه به راحتی می توان در استخر شنا کرد.
  • آب استخر بعد از عبور از فیلتر و پمپ حرارت گرفته و به دستگاه وارد می گردد، پمپ مجهز به یک فن است که سریعاً هوای محیط را دمیده و هوای اطراف دستگاه را از بین کویل اواپراتور عبور می دهد، سپس گاز داغ خروجی کمپرسور به کندانسور وارد می گردد.
  • هیتر یا بخاری گازی استخر از دیگر تجهیزاتی است که در گرمسازی آب استخر تاثیرگذار می باشد، در واقع این بخاری ها با استفاده از پمپ آب را گرم می کنند، در واقع این پمپ ها جهت تولید گرما به نور خورشید نیاز ندارند، به بیانی دیگر باید گفت تامین گرمایش از طریق پمپ های استخری بستگی به دمای محیط دارد.
گرمایش آب استخر

مزایای گرمایش آب استخر خصوصی با پکیج های استخری هیمورا

  • امکان شنا کردن راحت تر در تمامی فصول
  • تامین گرمایش سریع آب استخر بعلاوه گرمایش مورد نیاز محیط و آبگرم مصرفی
  • مجهز به سه مبدل حرارتی
  • گرمایش آب استخر به آسانی
  • عدم اشغال فضا و صدای بالا
  • تولید مطابق با استانداردهای معتبر جهانی
  • دارای یکسال گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش

برای مشاهده پکیج های استخری هیمورا اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *