رسوب گیر

نقش رسوب گیر و فیلتر تصفیه آب در افزایش عمر پکیج های استخری Leave a comment

Rate this post

نقش رسوب گیر و فیلتر تصفیه آب در افزایش عمر پکیج های استخری

امروزه در استخرها جهت گرم سازی آب از پکیج استفاده می شود، پکیج ها قدرت بالایی در گرم  کردن آب استخر دارند، در گذشته جهت گرم کردن آب استخر از سیستم های گرمایشی دیگر از قبیل هیترها و بخاری ها استفاده می کردند و نیز از سیستم های از پیش ساخته و دیگ ها استفاده می شد که کارایی لازم را نداشتند، چرا که  فقط آب استخر را گرم می کردند، ولی به اختصار باید گفت پکیج های استخری علاوه بر گرمایش مورد نیاز آب استخر از قابلیت گرم کردن محیط و آب آشامیدنی نیز برخوردار است، البته در بسیاری از مکان ها از موتورخانه جهت گرمایش آب استخر استفاده می شود که موتورخانه از قابلیت تامین گرمایش محیط و آب استخر برخوردار است ولی صدای بسیار بلندی داشته و ابعاد بزرگی دارد که پکیج استخری از این قاعده مستثنی است. در ادامه با رسوب گیر آشنا می شویم.

پکیج های استخری مجهز به سه مبدل حرارتی هستند، این دستگاه ها در سریعترین زمان آب استخر و محیط را به دمای مورد نظر و یکنواخت رسانده و در طرح ها و ظرفیت های مختلف موجود می باشند، اما مشکلی که پکیج های استخری را تهدید می کند احتمال ایجاد رسوب در آن است، این عامل از دغدغه اصلی افراد محسوب می شود، به همین دلیل استفاده از سیستم رسوب گیر و فیلترهای تصفیه آب در کنار پکیج های استخری از الزامات است، در این مقاله نقش رسوب گیر و فیلتر تصفیه آب در افزایش عمر پکیج های استخر به صورت کامل آورده شده است.

رسوب گیرها از ایجاد رسوب در لوله ها، مخازن و سطح پکیج جلوگیری می کنند، به بیانی دیگر باید گفت فیلتراسیون و یا فیلترسازی آب استخر امری کاملاً فیزیکی است و تمامی ناخالصی ها و ذرات معلق در آب را می گیرد، در واقع اگر آب استخر تصفیه نگردد به صورت راکد باقی می ماند، راکد ماندن  آب استخر در آلوده شدن سریع آب موثر بوده و امکان شنا کردن را از مصرف کننده سلب می کند.

رسوب گیر

ویژگی های رسوب گیرها و فیلتر تصفیه آب

  • فیلتر تصفیه آب سبب ایجاد سیگنال های الکتریکی منفی و مثبت می شود و نیز ذرات ریز را کنار هم جمع می کند، بدین وسیله ذرات مذکور در فیلتر اسیر شده و اجاز عبور نخواهند داشت و آب استخر زلال و شفاف خواهد بود.
  • به بیانی دیگر باید گفت فیلترهای تصفیه آب و رسوب گیرها در پکیج های استخری در پاکسازی ذرات ریز و املاح موجود در آب تاثیرگذارند، بر طبق تحقیقات پزشکی ثابت شده که املاح داخلی آب استخر برای بدن ضرر داشته و در حین شنا کردن در استخر املاح ریز سریعاً روی پوست و مو نشسته که خشک شدن پوست و ریزش مو را به همراه دارد، در نتیجه استفاده از سیستم رسوب گیر و فیلتر تصفیه کننده آب در پکیج های استخری ضروری  است.
  • در آب همیشه میزانی کلروفرم و تری هالومتان هست که زیان آور بوده و سرطان زا می باشد، بهترین راه جهت رفع این مواد استفاده از فیلتر تصفیه آب و رسوب گیر است، چرا که رسوب گیر به راحتی عوامل مذکور را شکسته و مجدداً آنها را فعال به کلر می نمایند.
  • لازم به یادآوری است که رسوب گیرها نقش موثری در شفافیت آب استخر دارند و از زرد شدن کف استخر و دیواره های پکیج جلوگیری می کنند، همچنین فیلتر تصفیه آب سبب صرفه جویی در مصرف انرژی و آب در مواقع بک واش فیلترها می گردد.
  • همانطور که می دانید رسوب ها سبب ایجاد ساییدگی سطح پکیج استخری می گردند و حتی سبب ایجاد زنگ زدگی پکیج می شود، در نتیجه جهت افزایش عمر پکیج استفاده از رسوب گیر و فیلتر تصفیه آب امری الزامی است.
رسوب گیر

قابلیت های ویژه رسوب گیر و فیلتر تصفیه آب

  • یکی از فیلترهای باکیفیت که در پکیج های استخری استفاده می شود فیلتر پلی فسفات است، این فیلتر سبب افزایش طول عمر پکیج می گردد و محل نصب آن در بخش ورودی آبگرم است، این عامل احتمال رسوب گرفتگی در پکیج استخری را به حداقل میزان ممکن رسانده است، فیلتر پلی فسفات از آسیب رسیدن رادیاتورها و شوفاژها نیز جلوگیری می کند.
  • فیلترهای تصفیه آب جهت جلوگیری از ایجاد رسوب در پکیج های استخری، از ایجاد کربنات های نامحلول پیشگیری می کنند، چرا که فیلتر به راحتی سختی آب را مهار و در افزایش عمر پکیج بسیار تاثیرگذار می باشد، امروزه بیشتر طراحان پکیج استخری جهت جلوگیری از استهلاک پکیج استخری از فیلترهای تصفیه کن استفاده می کنند.
  • فیلترهای مغناطیسی در پکیج های دیواری نیز کاربرد دارند، بگونه ای که می توان فیلتر را در مدار آب گرم نصب کرد و این فیلتر در سیرکولاتور مدار آب گرم موثر می باشد.

نکات قابل توجه

  • فیلتر شنی نوعی تصفیه کن آب می باشد که جنس آن از نوع فایبرگلاس ضد زنگ است، در واقع  فایبرگلاس در برابر ساییدگی مقاومت بالایی دارد، این فیلتر در تصفیه سریع آب استخر موثر بوده و از آسیب رسیدن به تجهیزات صنعتی از قبیل پکیج پیشگیری می کند.
  • شرکت هیمورا یکی از تولید کنندگان برتر پکیج های استخری و سایر پکیج های گرمایشی می باشد که این پکیج ها در تامین گرمایش مورد نیاز آب و محیط قدرت بالایی دارند.
  • توصیه ما به خریداران پکیج های استخری توجه به فیلتر کاربردی در آن و رسوب گیر است، زیرا این قطعات در افزایش عمر دستگاه تاثیر مستقیمی دارند، اگر در پکیج استخری از فیلتر تصفیه آب و رسوب گیر مناسب استفاده شده باشد می توان از آن سالیان سال بدون استهلاک استفاده کرد و نیز آب گرم با رعایت بهداشت بالایی تولید خواهد بود.
رسوب گیر

ویژگی های استفاده از رسوب گیر

  • فیلترها و رسوب گیر ذرات معلق در آب و املاح را حذف و آب استخر را شفاف تر می کنند.
  • فیلتر تصفیه آب و رسوب گیرها از افت بدنه پکیج استخری جلوگیری می کنند.
  • عدم ایجاد ساییدگی و افزایش طول عمر دستگاه
  • رسوب گیر جلوگیری از آسیب دیدن مخازن و لوله های پکیج استخری
  • پیشگیری از زرد شدن سطح پکیج استخری
  • حذف تمامی ناخالصی ها و باکتری های موجود در آب
  • پیشگیری از راکد ماندن آب استخر

برای مشاهده پکیج های استخری هیمورا اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *