پکیج دوگانه سوز مشعل خور

عملکرد پکیج های دوگانه سوز مشعل خور Leave a comment

Rate this post

عملکرد پکیج های دوگانه سوز مشعل خور

برای تامین حرارت مطلوب هر میحطی نیازمند به استفاده از تجهیزات گرمایشی یا برودتی هستیم. در فصل زمستان باکاهش دمای هوای کاربرد تجهیزات گرمایش رونق بیشتری پیدا می کند. از زمان های دور انسان برای تامین گرمایش از وسایل و دستگاه های مختلفی استفاده می کرد که با پیشرفت صنعت، این وسایل هر روز مجهزتر و کارآمدتر شدند. در گذشته بیشتر از بخاری و موتورخانه ها جهت ایجاد گرمای  ساختمان ها استفاده می شد که موتورخانه، سیستم حرارت مرکزی بودند و کل گرمایش ساختمان توسط این سیستم تامین می گردید. موتورخانه های قدیمی در محل خاصی مستقر بوده و فضای زیادی را اشغال می کردند. همچنین تامین سوخت و نگهداری از آنها هزینه ای نسبتا بالا نیاز داشت. امروزه سیستم های پکیج دوگانه سوز مشعل خور جایگزین موتورخانه ها شده اند. این تجهیزات به ساختار خاص و ابعاد مناسب از متداولترین سیستم های گرمایشی در محیط های مختلف می باشند.

از پکیج های حرارتی در محیط هایی همانند : اماکن مسکونی، واحدهای آپارتمانی، مجمتمع های تجاری و مسکونی، بیمارستان ها، ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی، کارخانجات و سالن های تولیدی و صنعتی، مراکز ورزشی و تفریحی، مراکز مذهبی و مساجد و سالن های پذیرایی و بسیاری دیگر از اماکن برای تامین گرمایش محیط و آب گرم بهداشتی استفاده می گردد.

پکیج دوگانه سوز مشعل خور

انواع پکیج های گرمایشی مورد استفاده  

پکیج های حرارتی برای تامین گرمایش و آب گرم بهداشتی کاربرد دارند . این دستگاه ها در مدل مختلف براساس نوع کاربرد، سوخت مصرفی و … در مدل های متفاوت تولید شده اند. پکیج های حرارتی از نظر کاربردی در دو مدل دیواری و زمینی ساخته و عرضه می شوند. مدل های دیواری این دستگاه ها دارای ابعاد کوچکتر از مدل های زمنینی بوده اما عمکلرد و کارآیی خوبی دارند. از پکیج های دیواری در منازل و محیط های کاری استفاده به عمل می آید.

پکیج های زمینی با توجه به منبع تغذیه این دستگاه ها دارای انواع مدل های برقی، گازی، گازوئیلی، دوگانه سوز و سه گانه سوز می باشند. در مدل هایی که از سوخت های فسیلی استفاده می کنند از مشعل به عنوان سیستم تولید گرمایش استفاده شده است. که مشعل ها همانند پکیج ها می توانند از گاز، گازوئیل و یا هر دو سوخت در یک مشعل استفاده نمایند. به مشعل هایی که می توانند دو نوع سوخت مصرف نمایند، مشعل دوگانه سوز گفته می شود. مزیت کاربرد این نوع از پکیج ها در مصرف دو نوع سوخت می باشد که در زمان های ضروری یا قطع لوله کشی گاز می توانند جایگزین یکدیگر شوند. به همین جهت در بسیاری از مناطق کشور می توان از این پکیج ها استفاده نمود. خصوصا محیط هایی که به طور دائم نیاز به یکنواخت بودن دمای محیط دارند و افت دما می تواند آسیب و خسارات جبران ناپذیر وارد نماید توصیه می کنیم از پکیج دوگانه سوز مشعل خور استفاده نمایند.

چگونگی عملکرد پکیج های دوگانه سوز

مشعل دستگاهی است که با مخلوط نمودن سوخت و هوا به میزان معین و مشخص با هم و ایجاد احتراق در این ترکیب، انرژی موجود در سوخت را تبدیل به انرژی گرمایی می کند. این گرما منبع حرارتی پکیج می باشد. مشعل قلب سیستم های حرارتی است که در آن جاگذاری شده است. مشعل ها در دیگ ها، پکیج ها و هیترهای حرارتی مورد استفاده دارند. مشعل دو گانه سوز به کار رفته در پکیج حرارتی دارای دو عدد مبدل حرارتی می باشد که مبدل شوفاژ آن برای ایجاد گرمای لازم محیط خانه کاربرد دارد و مبدل ثانویه برای تولید آب گرم برای مصارف بهداشتی به کار می رود. قابل ذکر است که مبدل شوفاژ از نوع استوانه ای و مبدل ثانویه از نوع صفحه ای درنظر گرفته شده است.

در پکیج دوگانه سوز مشعل خور ، عملکرد دستگاه به این شکل می باشد که شروع عملیات گرمایشی توسط  فرمان ترموستات و براساس برنامه زمان بندی رله مشعل انجام می گیرد. براساس فرمان رله هوادهی به مشعل توسط فن به مدت 30-60 ثانیه انجام گرفته و در همین حین جرقه زن مشعل شروع به کار می کند. سپس شیر برقی کنترل کننده سوخت باز شده و میزان لازم سوخت به محفظه احتراق پاشیده شده و با هوا مخلوط می گردد، این اختلاط توسط جرقه زن روشن شده و مشعل شروع به کار می کند. زمانی که شعله تشکیل شده دیگر نیازی به جرقه زن نمی باشد و عملیات کنترل شعله تا زمان رسیدن فرمان خاموشی ادامه می یابد.

پکیج دوگانه سوز مشعل خور

ماهیت پکیج های دوگانه سوز

پکیج های دوگانه سوز اغلب از متریال های چدنی یا فولادی ساخته می شوند که این فلزات بسیار مستحکم بوده و درمقابل سایش مقاوم  می باشند. برای جلوگیری از اتلاف انرژی بدنه این تجهیزات به شکلی کامل و دقیق درکارخانه تحت عملیات ایزولاسیون سه لایه قرار می گیرد که علاوه بر عایق حرارتی کردن بدنه موجب افزایش دوام بدنه و طول عمر دستگاه می شود.

پکیج دوگانه سوز مشعل خور با داشتن ابعاد و اندازه های مناسب قابلیت نصب در کمترین فضا را دارند و آنها را می توان در زیرراه پله، انبار، پارکینگ و زیرزمین نصب نمود. همچنین پکیج های دوگانه سوز سازگاری کامل با انواع سیستم های پخش گرما همانند رادیاتور، فن کوئل، یونیت هیتر و گرمایش از کف را دارند.

برای مصرف بهینه سوخت و صرفه جویی در استفاده از سوخت، مشعل های مورد استفاده در پکیج های دوگانه سوز را به صورت دو مرحله ای می سازند که به این شکل عملکرد دستگاه، پاس حرارتی گفته می شود و تعداد پاس ها برحسب ظرفیت دستگاه در نظر گرفته می شود. بیشتر بودن تعداد پاس های حرارتی موجب بالا رفتن عملکرد پکیج شده و بازدهی آن را بیشتر می کند. در پکیج های دو گانه سوز برای کنترل و نظارت بر عملکرد دستگاه، مجهز به سیستم های کنترلی همانند انواع سنسورها، شیر برقی، شیر اطمینان، ترمومتر و مانومتر شده که این تجهیزات هنگام بروز هر گونه نشتی گاز یا نوسانات و قطعی گاز سریعا وارد عمل شده و سیستم را خاموش می کنند تا از خطر آتش سوزی و ایجاد انفجار جلوگیری به عمل آید.

نکته قابل ذکر این که امنیت بالای این دستگاه ها از نکات بسیار مهم در کاربری می باشد لذا سازندگان پکیج های دوگانه سوز طراحی و ساخت آنها را مطابق با استانداردهای معتبر جهانی انجام داده و قبل از ارسال محصول به بازار مصرف کنترل ها و تست های لازمه را انجام می دهند.

پکیج دوگانه سوز مشعل خور

ویژگی های پکیج دوگانه سوز مشعل خور

  • پکیج ها قابلیت تولید در ظرفیت های مختلف حرارتی را دارند.
  • این دستگاه ها دارای سطح ایمنی بالایی بوده و فضای کمی اشغال می کنند.
  • پکیج دوگانه سوز مشعل خور را می توان با انواع سیستم های پخش کننده حرارت مورد استفاده قرار داد.
  • پکیج های دوگانه سوز دارای کمترین میزان صدا و لرزش به هنگام کارکرد می باشند.
  • با انجام ایزولاسیون سه لایه در پکیج ها، افت و پرت حرارتی به کمترین میزان کاهش می یابد.
  • برای کنترل دما و فشار موجود در دستگاه از مانومتر و ترمومتر بر روی تابلو برق استفاده شده است.
  • این دستگاه ها دارای منبع انبساط برای کاهش میزان فشار آب و تنظیم بار آب مدار گرمایشی می باشند.
  • در پکیج دوگانه سوز برای خروج گازهای حاصل از احتراق و عدم آلودگی نیاز به استفاده از دودکش می باشد.
  • پکیج ها مجهز به شیراطمینان بوده که برای جلوگیری از افزایش فشار و حجم آب در مدار بسته استفاده می شود.

برای مشاهده پکیج های دوگانه سوز هیمورا اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *