تفاوت پکیج برقی و گازی

مقایسه کارکرد پکیج برقی و گازی Leave a comment

Rate this post

مقایسه و بررسی تفاوت پکیج برقی و گازی

امروزه با برودت دما نیاز مردم به یک سیستم مناسب جهت تآمین نیازهای حرارتی افزایش یافته است و مردم سعی در انتخاب سیستمی هستند که تمامی نیازهای آنها را تآمین نماید و همچنین از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه باشد. در قدیم موتورخانه ها از جمله بهترین و مهم ترین سیستم های تآمین حرارتی به شمار می رفتند که باعث ایجاد هزینه های بسیار بالا برای مصرف کنندگان می شدند اما برای گرم کردن محیط های وسیع مردم مجبور به استفاده از آنها بودند. نصب و راه اندازی موتورخانه ها نیز بسیار پیچیده بود و نیازمند هزینه های بالایی بود. در ادامه به مقایسه و بررسی تفاوت پکیج برقی و گازی می پردازیم.

امروزه که علم پیشرفت کرده و فناوری های جدید باعث ساخت سیستم های کاملا به روز و نوین گشته است مردم دیگر بدون زحمت تمام نیازهای خود را تآمین می کنند. از جمله سیستم های به روزی که با پیشرفت علم ساخته شده است پکیج ها می باشند، از پکیج ها برای تآمین نیازهای حرارتی در تمامی شرایط استفاده می کنند. این سیستم ها در گروه بهترین جایگزین ها به جای موتورخانه ها محسوب می شوند.

تفاوت پکیج برقی و گازی

پکیج چیست

پکیج ها از به روزترین سیستم هایی می باشند که با پیشرفت علم وارد بازار صنعتی شده اند و به دلیل داشتن کارکرد بهینه نسبت به دیگر سیستم های گرمایشی از اولویت برخوردار می باشند. از پکیج ها برای گرم کردن محیط داخلی خانه و همچنین آب مصرفی استفاده می کنند. از نظر نوع مدل و اندازه پکیج ها دارای تنوع بسیاری هستند و شما می توانید براساس نیاز و نوع محیط خود سیستم مناسب را انتخاب نمایید. استفاده از این سیستم ها نیاز به مراقبت چندانی ندارد و نحوه ی نصب و نگهداری و حتی تعمیر ساده تری نسبت به موتورخانه ها دارند. در این مقاله قصد توضیح تفاوت پکیج برقی و گازی را داریم.

از مهم ترین مصارف پکیج ها می توان به گرم کردن ساختمان های مسکونی و تجاری با استفاده از سیستم گرمایش از کف، رادیاتور و فن کوئل اشاره کرد. پکیج ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شوند، برای مثال در زمان مصرف پکیج شروع به کار می کند و در صورت عدم نیاز سیستم خاموش می شود.

تفاوت پکیج برقی و گازی

انواع پکیج

پکیج ها را در دو مدل زمینی و دیواری تولید می شوند و برای برطرف کردن نیازهای حرارتی مورد استفاده قرار می گیرند، این نوع پکیج ها را در هر محیطی بدون هیچ مشکلی می توان نصب کرد زیرا شرایط نصبی پیچیده ای ندارند و فضای چندانی را اشغال نمی کنند. این نوع پکیج ها در مدل ها و اندازه های متنوعی ساخته می شوند و دارای ظرفیت های متنوعی هستند. در ساختار پکیج ها از یک عدد مخزن برای نگهداری آب استفاده شده است که برای تآمین آب گرم مصرفی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه با تفاوت پکیج برقی و گازی نیز آشنا خواهیم شد.

با استفاده از این سیستم های گرمایشی همیشه آب گرم در دسترس مصرف کننده می باشد و علاوه بر آب برای گرم کردن سیستم هایی مانند شوفاژها نیز مورد استفاده قرار می گیرند. این گونه سیستم ها را می توان در واحدهای مسکونی به جای کابینت بر روی دیوار و یا روی زمین نصب کرد و در صورت نیاز در واحد های تجاری و یا مکان های بزرگتر در زیر زمین و یا پارکینگ نصب کرد. درون این سیستم ها از سنسورهای خاصی استفاده شده است که باعث گرم شدن آب در صورت نیاز می شوند.

تفاوت پکیج برقی و گازی در سوخت مصرفی

این سیستم های حرارتی به روز از نظر سوخت مصرفی به چند دسته از قبیل پکیج های برقی، پکیج های گازی، پکیج های گازوئیلی، پکیج های دوگانه سوز و پکیج های سه گانه سوز تقسیم می شوند. در محیط هایی که دارای سیستم لوله کشی گاز نباشند می توان از نوع برقی و یا گازوئیلی استفاده کرد و بالعکس.نحوه ی عملکرد این نوع سیستم ها با سوخت های متفاوت کاملا مجزا می باشد زیرا قطعات استفاده شده در داخل هرکدام نسبت به سوخت مصرفی شان کاملا متفاوت می باشد. در پکیج های دیواری بیشتر از سوخت های گاز و برق استفاده می کنند زیرا استفاده از این دو نوع سوخت بسیار راحتر تر می باشد و دارای صدای کمتری می باشند به همین دلیل به راحتی می توان در داخل منزل از آنها استفاده کرد. تفاوت پکیج برقی و گازی در سوخت مصرفی آن هاست.

برخلاف پکیج های برقی و گازی که به دو صورت برقی و گازی تولید می شوند پکیج های گازوئیلی فقط به صورت زمینی ساخته می شوند و در مکانی مانند زیرزمین و یا پارکینگ نصب می شوند زیرا بوی ناشی از سوخت گازوئیل در محیط پراکنده می شود. از بهترین نوع پکیج ها پکیج های برقی و گازی هستند که برای مصارف خانگی و تجاری بسیار مفید و مقرون به صرفه می باشند.

تفاوت پکیج برقی و گازی

پکیج برقی و عملکرد آن

کارکرد پکیج های برقی تا حدودی شبیه به پکیج های گازی می باشد و تنها تفاوت آنها در نوع ورودیشان می باشد. استفاده از این پکیج ها برای افراد و یا محیط هایی که خطر ناشی از نشت گاز آنها را تهدید می کند بسیار مناسب می باشد و برای مکان هایی که از سیستم لوله کشی گاز دور هستند نیز مناسب می باشد. پس مهمترین تفاوت پکیج برقی و گازی نوع سوخت آن ها می باشد. عملکرد این پکیج ها به این صورت می باشد که با باز کردن شیر آب، آب سرد وارد پکیج می شود و با عبور از فلوسوئیچ باعث تحریک شدن آن می شود و موجب می شود دستگاه روشن شود.

در این صورت المنت ها باعث گرم شدن آب می شوند و این عمل تا زمانی که آب گرم شود ادامه می یابد. زمانی که المنت ها روشن شدند، مبدل ها گرم می شوند و آب گرم می شود و باعث گرم شدن تمام سیستم های گرمایشی موجود در محیط می شوند. زمانی که از آب استفاده نمی شود پکیج خاموش و از مصرف بی رویه انرژی جلوگیری می کند.

پکیج گازی و عملکرد آن

در پکیج های گازی از لوله کشی گاز برای تمامی سیستم ها استفاده می کنند، عملکرد این نوع پکیج ها به این صورت است که زمانی که شیر آب را باز می کنید یک عدد سنسور خاص این جریان ناشی از باز شدن آب را تشخیص می دهد و جرقه زن باعث روشن شدن مشعل می گردد و مبدل حرارتی که در داخل دستگاه قرار دارد باعث گرم شدن آب سرد می شود. در برخی از پکیج های گازی یک عدد مبدل حرارتی ثانویه نیز در داخل سیستم استفاده می شود که با استفاده از گرمای گاز خروجی آب را کمی گرم می کنند. ترموستات از دیگر قطعات استفاده شده در این پکیج ها می باشد که باعث کنترل میزان گاز ورودی به مشعل می شود و از افزایش دمای پکیج جلوگیری می کند. همانطور که مشهود است مهمترین تفاوت پکیج برقی و گازی در نوع سوخت آن هاست.

در داخل این پکیج ها یک عدد واحد کنترلی وجود دارد  که تمامی عملکرد سیستم از قبیل کنترل دما، جرقه، جریان گاز و مدولاسیون را کنترل می کند و کار حفظ ایمنی در دستگاه را انجام می دهد. در این سیستم های گازی زمانی که به هر دلیل گاز نشت کند سیستم به صورت خودکار خاموش می شود و جریان گاز را قطع می کند. از مهم ترین ویژگی های این پکیج ها تنظیم دمای آنها می باشد یعنی می توانید دمای مورد نظر خود را تنظیم نمایید تا از مصرف بیش از حد سوخت جلوگیری شود.

تفاوت پکیج برقی و گازی

در هر دوی این پکیج ها سیستم عملکرد تا حدودی مشابه عمل می کند یعنی با باز شدن جریان آب سیستم این جریان را تشخیص داده و باعث می شود آب گرم شود. تفاوت پکیج برقی و گازی اول نوع سوخت مصرفی در آن ها می باشد و دیگری قطعاتی است که در داخل دستگاه استفاده شده و همچنین نصب و راه اندازی در آنها نیز تا حدودی متفاوت می باشد.

برای مشاهده ی پکیج های برقی هیمورا اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *